~ biLa TaNgiSaN TaK LaGi BerBaKi…… ~

bila terlalu banyak ujian yang menimpa, terkadang manusia akan menjadi telalu lemah… selemah-lemahny…

akan tiba satu saat, tiada lagi tangisan yang dapat dialirkan..

cuma gelakan kecil menemani tawa dan masalah..

********************

eh, gelak pulak… ishh3..”

seorang kawan menegur tatkala si polan meluahkan 1/100 bebanan berat yang dipikulnya.

macam tu laa kan, sampai satu tahap, dah tak ade air mata lagi dah.. kita rasa nak gelak je..”

si polan terkedu, saat itu baru dirasakan air mata keringnya bakal menitis lagi.

*********************

:: bila Allah sayangkan hamba-Nya, akan diuji semahunya..

supaya hamba mengerti akan kemanisan iman…

supaya hamba mengerti akan harga sebuah cinta Illahi…

supaya hamba mengerti akan nilai sebuah pengorbanan…

supaya hamba mengerti dan menghargai nikmat iman dan islam…

supaya hamba mengerti dan tidak lokek untuk melafazkan syukur..

supaya hamba mengerti yang Dy sentiasa ada untuk mereka…

supaya hamba mengerti yang Dy sentiasa mendengar dan melihat…

supaya hamba mengerti bukan mudah untuk bersama sang Kekasih dan Pencinta Agung…

supaya hamba mengerti yang tempat kembalinya adalah pada-Nya..

supaya hamba mengerti jiwanya dan jasadny adalah milik-Nya…

supaya hamba mengerti akan erti pengabdian…

supaya hamba mengerti…

Dialah segala-galany… ::

***********************

Di saat kejatuhanmu.. ingatlah, Allah sedang menguji keimananmu untuk menaikkan darjatmu..

jangan pernah mengalah..

jangan pernah putus berharap pada-Nya..

~ Apakah manusia menyangka Kami tidak akan menguji iman mereka di saat mereka menyatakan keimanan mereka..?? ~

buat diri… bersabarlah…

Allah menyayangimu…

carilah Dia yang sentiasa ada untukmu…

sekali diuji, berkali-kali lagi akan datang selepas itu..

sampai 1 tahap, diri akan terasa sgt3 lemah..

tapi, 2 tandany Allah sayangkan kte,

berbaloi untuk rase penat dan letih dengan ujian kan…

be strong..!!

2 Comments:

  1. budak kecik said...
    Allah sentiasa ade untuk hambaNya... (n_n)
    Khazanah_Illahi said...
    yup..
    Allah berfirman, "Aku adlh mnurut sgkaan hmba-Ku......."

    kalo kte rse Dy sts di sisi, there He'll be..
    kalo brukla sgkaan kte, that's what'll hpen..

    'Law of attraction', say 'DO' instead of 'DON'T'.

    ^_^

Post a Comment



~ C.i.N.t.a...c.U.m.A...B.u.A.t..-.N.y.A ~

~ C.i.N.t.a...c.U.m.A...B.u.A.t..-.N.y.A ~

~ f0fuLaR ke ~

Blogger Template by Blogcrowds