~HeLp me... pLz3....~


 which one will you cho0se..?

View Results
Create a Blog Poll

~ WaRkaH bUaTMu, PeMiLiK HaTi & JiWa…~

pening.

tidur terganggu.

sakit.

selera tercantas.

emo.

jiwa terusik.

sedih.

tangis membanjiri.

 

Allah..

Kau Maha Memahami, kan..

Allah..

Kau Maha Mengatur, kan..

Allah..

Kau Maha Penyayang, kan..

 

Allah..

Aku sedih..

Aku mohon..

Jauhkan kami dari malapetaka..

Jauhkan kami dari tipu daya manusia..

Jauhkan kami dari segalanya yang tak mampu kami memikulnya…

 

Allah..

Aku pinta..

Iringi kami dalam setiap ujian hadiah dari-Mu..

Pimpini kami mengharungi jerih payah perjalanan ini..

Dakapi kami dari terlena dengan onak duri cinta dunia..

 

Allah..

Jangan pernah tinggalkan kami Allah…

Jangan pernah berpaling dari kami ya Rabbi..

 

Allah..

Dalam rintihan do’aku..

Dalam tangis harapanku..

Moga ada bahu untukku menumpang teduh..

Moga masih ada sinar sang mentari di penghujung jalan.

Moga masih ada sayang di hati insan..

Moga masih ada peluang meniti pelangi..

 

Allah..

Syukran atas segala nikmatnya..

Syukran atas segala ujiannya..

Syukran atas segalanya..

 

Subhanallah..

Alhamdulillah..

La ila ha illallah..

Allahu Akbar..

 

 

hamba kerdil,

25032011.

Allah, aku masih menyayangi dy..

Rabbi, aku  masih cintakan dy..

~ konpius.. (-.-") ~

Mata merenung sayu.

Diri dibiarkan berteleku.

Otak ligat berputar tanpa perlu dipacu.




"Duhai diri, walau terus-terusan dirundung dugaan, amanah tetap amanah. Da'wah tetap da'wah. Yang pergi tetap pergi. Yang tinggal teruskan berbakti." Cetusan suara hati seakan menggali sedikit kekuatan untuk terus mendaki. Bangkitlah diri, celiklah hati.

Siang tadi menemani ummi ke stadium, bertugas sempena MSSDKTU. Hari ini hari terakhir untuk pertandingan. Kira-kira 430pm akan diadakan majlis penutup. Teringat zaman persekolahan tatkala bersama sahabat seperjuangan mewakili sekolah bersaing merebut 'JUARA'.

Seronok. Bangga tatkala nama sekolah mekar mengharum.

Kembali ke alam realiti

Suasana hari ini benar-benar berbeza. Cuma satu yang sama: kemeriahan dan semangat pasukan. Yang lain?

Aurat diremehkan.

Pergaulan digaulkan.

Tiada lagi sempadan.

Ini lah hadiah era milenia.

Mata tertancap pada satu tugu hidup.


'Astaghfirullah... Perempuankah..? Atau lelaki..?'


Akal tersentak.

Iman  rasa terpukul.

Betul-betul di hadapan khemah VIP sedang berlangsung acara lompat jauh P15 (perempuan bawah 15 tahun).

Dalam barisan atlet yang bertanding, cuma seorang yang tidak memakai tudung. Rambut ala-ala askar.

Ber'legging'. Badan disalut sweater.


'Eh, ni acara perempuan, awat ada lelaki gak ni? Nak tunjuk demo kot... Tapi advance jugak laki zaman sekarang, da pandai ber'legging'..'


Haha.


Acara dimulakan. Nun di trek sana, acara lari berpagar, 4x3 400m, lontar peluru dan lari pecut 200m sedang berlangsung serentak. Rasa terhibur hati melihat semangat penyokong-penyokong dari sekolah yang terpilih ke peringkat akhir.

Tiba-tiba 'lelaki' tadi dilihat turut mengambil bahagian dalam acara lompat jauh. Bukan sekadar 'demo'.
Di kiri kanan, ramai yang mengambil berat tentang 'lelaki ber'legging''.

Tidak ketinggalan juga barisan VIP.


Sudahlah.

Tutuplah cebisan panorama yang menyakitkan mata dan hati ini.



Cuma ingin menjentik sedikit kesedaran tentang 'legging'.

Maaf, tentang aurat. Hehe~

Sebenarnya, ramai yang tergoda dengan mereka yang ber'legging'.

Tidak ketinggalan Imam Muda Asyraf. Kata IM Asyraf, Saya Tergoda Wanita yang ber’Legging’.



Duhai wanita, 

duhai ibu, 

duhai isteri,

duhai kakak, 

duhai adik, 

duhai sahabat, 

duhai muslimah, 

duhai banat...


Lelaki bukan cuma 'suka', semua lelaki juga ter'goda'.

Tidak semestinya lelaki tergoda, maka lelaki akan 'suka'kan ia.

Kerana anda lebih bijak membezakan antara lelaki yang tergoda dan lelaki yang 'ter'jatuh cinta.

Jangan salahkan pencuri yang merampas harta anda, jika anda sendiri yang memberi kunci kepadanya.














kekok menarikan jemari,
melakar pena di kala gerimis...
0320, 25032011
moga ribut sang gerimis bisa membasuh segala kekusutan diri.
sabarlah.
usah bersedih.
Allah itu sentiasa ada bersama.

~ C.i.N.t.a...c.U.m.A...B.u.A.t..-.N.y.A ~

~ C.i.N.t.a...c.U.m.A...B.u.A.t..-.N.y.A ~

~ f0fuLaR ke ~

Blogger Template by Blogcrowds