~ ciNta=biJaK @ cinTa=buTa..? ~

~ Pujangga cinta... ~

Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata itu menyapa air mata yang satu lagi,

"Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?. "Jawab titis air mata kedua itu,

"Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja."

Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: "aku turut bahagia untukmu.."

Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita. Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba..

Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup.. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya..

Rasulullah saw bersabda: ''Seseorg itu bersama org yg dicintainya(mereka bersama Allah di dunia dan di akhirat).

cintai pasangn tidak melebihi cinta kita kepada Allah.. dan Cintailah Allah melebihi segala2nye... InsyaAllah Cinta Sejati akan wujud...

jgn diucap selamat tinggal selagi masih ada peluang...

mencintai seseorang bkn bererti harus memilikinya....dengan hati yg ikhlas dan tulus mendoakan org yg kita cintai insyaallah kesedihan akan berganti mjd kebahagiaan yg lebih berlimpah...Amin.

cinta pada manusia ada batasan.....cinta pada ALLAH dan RASUL ada balasannya...cinta pada manusia mengharapkan balasan..cinta pada ALLAH dan RASULnya sudah tentu Syurga dlm gengamannya.

Bertuahnya orang yang dicintai sehingga begitu rupa...namun cintailah yang lebih mencintai kita iaitu ALLAH azzawajalla.

**Ya Salam..sentiasa berdoa agar tiap titis air mataku yg mengalir melalui pipi ini akan terus mengalir & mengalir & mengalir sehingga ia akhirnya akan menghuni sungai2 di dalam Jannah tul Firdaus di akhirat nanti. Amin...Ya Quddus Ya Salam....

0 Comments:

Post a Comment



~ C.i.N.t.a...c.U.m.A...B.u.A.t..-.N.y.A ~

~ C.i.N.t.a...c.U.m.A...B.u.A.t..-.N.y.A ~

~ f0fuLaR ke ~

Blogger Template by Blogcrowds