~MaaFkaN diRikU...~

Humaira’ berteleku di penjuru sejadah putih lusuh itu sekian lama.. Sakit terasa kian mencengkam dan menjalar hamper ke tiap sudut badanny.. Bibirny Cuma mampu basah dengan istighfar dan doa.. Buat kesekian kaliny dy bertarung dengan maut..
“Ya Allah.. Andai tiba masa nyawa pinjaman-Mu padaku ditarik balik, matikan aku dalam husnul khatimah..

Serta merta wajah-wajah insan kesayanganny bagai ditayangkan pada selembar filem, menari2 di fikiranny.. Perlahan2, mutiara jernih menitis.. Ya Allah.. Tabahkan mereka semua menerima takdir-Mu.. Tabahkan mereka semua menerima pemergianku.. Ku tahu dan ku sedar, aku bukanlah insan sehebat Rasulullah, kekasih-Mu yang layak untuk ditangisi.. Tapi Kau amat ‘arif.. aku menyayangi mereka sesungguh-sunggguhny.. Izinkan kami bertemu di syurga, izinkan aku menumpang teduh di syurga-Mu, izinkan aku menjadi bidadariny di syurga kelak..

Fikiranny melayang-layang, mengimbau kembali kisah perkongsian masalah sahabat sejatiny yang baru sahaja terlelap dibuai angin mimpi..

Walaupun tidak bercerita wajah ke wajah, Humaira’ amat mengerti yang sahabatny sedang berada dalam tekanan.. Dy amat memahami gelodak hati sahabatny itu.. Terasa hatiny disiat2, pedih.. Baginy, masalah yang melanda sahabatny turut sama melanda jiwany.. Dy cuba membantu menguraikan kemelut yang melanda.. Namun kehadiran smsny pada orang ketiga disalahertikan.. Dy disaji dengan kata2 yang agak kasar..

Airmata tumpah lagi.. "Ya Allah.. Betapa lemah diriku.. Betapa tewasny aku dengan mutiara suci ini ya Allah… Kirany ini ujian dari-Mu terbaik untukku, Quatkan aku Ya Allah..…." ((“)(“))

Jam kian mendekati angka 4:05 a.m.. Humaira’ masih berteleku di situ, mengulang2 doa yang sama.. Sesekali tanganny menyeka airmata yang tumpah.. Humaira’ larut dalam pengabdianny kepada Rabb..




Maksud tersirat itu sukar dijelaskan..
Anugerah rasa itu sukar diterjemahkan..
Sahabat, selama2ny diri kerdil ini menyayangimu..
Kembali pada Al-KhaliQ..
0411: 05032010

0 Comments:

Post a Comment



~ C.i.N.t.a...c.U.m.A...B.u.A.t..-.N.y.A ~

~ C.i.N.t.a...c.U.m.A...B.u.A.t..-.N.y.A ~

~ f0fuLaR ke ~

Blogger Template by Blogcrowds